Testat banan...

Dagen började med en tur på racern med madde, vi körde småvägar längs dalengången i 2.30 tim, sedan blev det en stadig fika i byn innan lunch och lite vila.
På eftermiddagen körde jag 2 varv på tävlingsvarvet, jag hittade inte riktigt runt hela men nu i efterhand har jag fått reda på vad jag missade och det var inte mycket, stigningarna blir jobbiga men är ändå helt cykelbara, det som kommer att bli svårt är de tekniska partierna i skogen med mycket rötter och väldigt uppkört emellan dem, där blir det tufft att hitta flytet både uppför och nerför, blir nog en hel del springande med cykeln misstänker jag.

Värmen kan nog också bli en viktig faktor att tänka på, vi har haft ca 30 grader på dagarna sedan vi kom och prognosen säger att det håller i sig över helgen, 7 varv uppför en skidbacke i 30 graders värme, får nog ställa madde vid varvningen med några hinkar vatten att hälla över mig varje varv...


Här är en bild från morgonens runda, Madde i full speed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback