Jag blir så trött...

Ja... jag går omkring och är trött hela tiden, är seg på träningarna och känner mig aldrig riktigt återhämtad varken mentalt eller fysiskt. Det där känslan av att vara oslagbar från tidigare i våras är som bortblåst, den finns inte länge...

Någonting är fel och jag vet inte riktigt vad, ett tag trodde jag att det var pollen allergierna som satt igång någon vecka tidigare än vanligt men jag är inte längre övertygad om att det är så.

Idag var jag hos min svägerska Christin och gjorde div kroppsmätningar och pratade lite näringslära. Christin har hela sitt liv jobbat inom träning/fitness och är utbildad PT (personlig tränare).

Vi kom fram till att min % fettnivå är väldigt låg och i kombination med att jag äter lchf kost så blir det ju oerhört viktigt för mig att ha full koll på att jag får i mig allt vad jag behöver i form av sådant som ger energi samt stärker och återhämtar musklerna.

När jag tittade på hur mycket kalorier jag förbränner på ett dygn så inser jag att här har jag nog inte insett hur mycket man måste äta för att få i sig detta, speciellt när det handlar om att få i sig kalorier från rätt sorts råvaror. Sedan är det ju många fler byggstenar som är lika viktiga att få i sig för att bygga upp och återhämta kropp/muskler efter träning & tävling såsom vitaminer och mineraler mm.

Så nu kör vi ett test under en månad och kollar om kost och energitillskott från herbalife24 kan göra någon nytta.

Jag har inte lagt ner så mycket tid och möda på träning de senaste två åren för att nonchalera en känsla om att något är fel, nu försöker jag göra en justering medan tid finns så hoppas jag det ger resultat snart.

Uppföljning kommer...


Kommentarer
Postat av: Christian Ericsson

Hej.. Vilka produkter kommer du att testa ? Kan man använda endast F1 Sport som en sport och återhämtningsdryck ?

2013-04-27 @ 21:23:15
Postat av: Kjell

Jag kommer använda F1 sport som näringsintag strax innan hård träning eller tävling, det är inte en sportdryck att använda under en aktivitet, där finns det en produkt som heter prolong. Efter hård ansträngning blir det rebuild strenght eller rebuild endurance. Det går bra att använda F1 hela dygnet som extra intag men som sagt inte under träning, det är typ som en proteinshake i konsistensen.

2013-04-28 @ 17:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback