Sega ben...

Ja äntligen börjar det bli lite värme i luften, har nyss varit ute och cyklat en stund och jag menar just cyklat, inte tränat. Jag vilade igår efter dubbeltävlingarna på MTB i helgen och hade tänkt köra korta hårda intervaller ute idag men jag märkte snabbt att benen inte ville vara med. Jag har känt av det här förut efter att först kört riktigt hårt några dagar och sedan tagit en vilodag, första passet efter vilodagen brukar benen vara fulla av "skit" och det verkar som att jag behöver rulla igång kroppen nån dag först innan det går att pressa på ordentligt igen, det har väl med åldern att göra kanske..., ska prova att inte vila helt nästa gång utan ta en aktiv vilodag där jag kanske rullar lätt en timme och håller benen igång så kanske dom inte stelnar till så mycket. Så idag blev det i stället för korta intervaller en timmes "skogslek" på MTB:n, inte helt fel det heller när vårvädret visar sig från sin bästa sida...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback