Annandagsfiske...

I dag var dagen då vi skulle fylla frysen med fisk var det tänkt... Jag, Charlie & Sebbe stack iväg hemifrån med "mopparna" kl 0700 imorse och en timme senare var vi ombord på långtailbåten nere i khao lak och på väg ut till havs.

Det vi brukar få är Dorados, Kingfish och med lite tur Barracuda. Vi hann väl en timme ut på havet innan vågorna började gå lite väl höga för ett optimalt fiske men skam den som ger sig, vi fortsatte ytterligare en timme rätt ut innan vi började cirkla runt på de platser vi vet att fisken står på och plötsligt smäller det till i mitt spö.

En stor Dorado visar sig i kraftfulla hopp över havsytan, det tjuter i rullen och jag får kämpa en bra stund innan fisken är framme vid båten, plötsligt dyker den under båten och jag hänger halvvägs ut över relingen och försöker hålla ner spöet i vattnet för att inte linan ska skava mot båten, plötsligt med en smäll går spöet av på mitten och jag får fortsätta kampen med justerad utrustning, det dröjer självklart inte länge innan fisken går fri och jag besviket får erkänna mig besegrad.

Vi tar en paus för lite lunch och när vi börjar fiska igen så smäller det på tre gånger i tät följd och nu har vi lite bättre tur, vi får med oss en varsin fin Dorado hem trots blåst och höga vågor och inte helt optimala förhållanden.

Nu är vilodagarna över och imorgon börjar ett nytt block på fem hårda träningsdagar i följd. Det blir först ett distanspass imorgon följt av 10x4 min tröskelintervaller, sedan 4x15 min tröskel på söndag. På måndag är det 10x4 min tröskel igen och slutligen på nyårsaftons morgon ett stenhårt vo2max pass.

Sedan får jag nog vila igen...

Fiskegubbarna...

På väg ut...

"Flygande" Dorados...

Dagens fångst...

Dorado (guldmakrill)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback