Lussefika i Thairiket...

Om det är någon som tror att man saknar "fikat" i Thailand så är det helt fel, dom är helt fantastiska på div bakverk härnere och jag får nog t.o.m dra till med ordet världsklass...så bra är det och om ni fortfarande inte tror mig så fråga min kompis Börje, han beställde om fyra ggr sist vi tog en fika tillsammans här... ;-)

Träningen går bra, efter tisdagens 15 minuters intervaller kördes styrkefyror i onsdags. Igår blev det två timmar med div kadensövningar (måste bättra på min förmåga att köra på hög kadens) och idag körde jag ett stenhårt VO2/max pass, en pyramid på resp. 30/45/60/90/60/45/30 med en minut vila mellan varje intervall.

Imorgon är det vila och mottagande av Charlie och Mathilda (sonen med sambo) som kommer vara här tre veckor så då får jag lite träningssällskap ett tag, ska bli kul.

Madde och Lowe (fru&dotter) kommer nästa vecka och sen blir det fullt hus ett tag. Tillbaka till träningen igen, på söndag blir det ett riktigt långpass då jag ska möta upp Siam Biketours på deras cykeltour från Bangkok till Phuket, jag sticker iväg hemifrån redan 0700 för att möta upp dom 1 1/2 timme senare norröver uppe vid Kuraburri sedan slår jag följe med dom ner till Khao lak och lite beroende på vilka vägar dom tar så väntar en lååång dag i sadeln, sist jag körde med dom blev det 165 km så vi får se vad mätaren stannar på denna gång. Martin Brot som driver Siam Biketours tävlar en hel del så jag hoppas få lite tips på tävlingar framöver som inte står med i programmet.

Nä, nu ska jag iväg och få en massage...

Lussefika...

Träning...

Gårdagens middagsutsikt...

Totalt slut efter dagens pass...

Det är detta gäng jag ska möta upp på söndag, bilden är upplagd igår på Siam biketours Facebook sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback