Igång igen...

Då var jag igång igen med träningen efter ett par dagars slappande. Dagens 4x15 min kändes inte alls bra till en början, benen värkte och pulsen gick inte upp men när första intervallen var slut så var jag ändå vid samma referenspunkt som vanligt, det fortsatte ändå att kännas segt och jag struntade i puls utan körde på känslan i benen istället och nästa referenspunkt passerades några hundra meter innan intervallen var slut. När den sista 15 minuters intervallen närmade sig det ställe på varvet där den i vanligaste fall brukar vara färdig så återstod två minuter att köra...

Jag låg 5-10 pulsslag under normal nivå och med seg känsla i benen på dagens intervaller och ändå fick jag ett resultat i toppklass vilket nu i efterhand ger mig en "positiv mental feeling"...

Det är ju bra att det går bra när det känns segt...

Idag "vädrades" en av tröjorna från förra helgens race...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback