Detektivarbete...

Jag försöker fortfarande få fram lite info angående MTB tävlingen i Pak Tako på söndag, har ett mob nummer till nån som inte pratar ett ord engelska och eftersom det är ca 50 mil t.o.r till tävlingen så vill jag verkligen veta vart jag ska och vad som gäller. Jag har tänkt åka dagen innan och hitta ett billigt boende, det är alltid skönare att vakna på plats och då får jag ju lite extra tid på lördag att hitta dit. Det är ju inte alltid så lätt ens i Sverige att hitta till en ny tävling om det inte är bra skyltat och skyltar till cykeltävlingar i Thailand...ja, vad tror ni ?...

Hursomhelst så har jag ringt min "taxigubbe" han pratar hyfsat bra engelska och har lovat att hjälpa mig imorgon med att få kontakt och ev få fram lite mer information om racet, så vi får jobba vidare med detektivarbetet efter en god natts sömn.

Kvällen här tillbringades på stranden en stund, det är helt otroligt att ha en strand i världsklass fem minuter hemifrån som i det närmaste är helt öde när solen går ner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback