Distans...

Tre timmar blev det på cykeln imorse, lugnt o fint tempo tillsammans med Börje, vi snirklade runt i närområdet och provade en del småvägar vi aldrig cyklat förut, några ggr fick vi vända men ett par nya vägar hittade vi så nu kan vi variera oss ännu mer framöver.

Imorrn åker Börje & Minna hem, då kör vi bara en timme ihop på morgonen sen skarvar jag på en timme till i lite snabbdistanstempo medans Börje åker hem o packar och på söndag väntar ett 4-5 timmars pass ihop med Siam biketours igen innan även denna vecka är till ända.

Det återstår sedan bara tre veckor innan även jag vänder hemåt och under dessa veckor kommer jag att lägga in lite fler intervallpass och öka intensiteten för att börja trimma upp formen ordentligt inför säsongen, troligtvis gör jag även tävlingspremiär på MTB:n det 24 feb då jag hittat en tävling som går inte allt för långt härifrån (ca 25 mil). Jag måste bara först ordna en bil och få lite mer exakt information om tävlingen innan jag bestämmer mig helt men det lutar åt att jag åker dit.

Som synes på grafiken nedan så kommer intensiteten på passen att stegras mer & mer och cykeln kommer att gå fortare & fortare för att ifrån mitten på april och framåt fullkomligt flyga fram... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback