Nostalgi...

Sitter här som vanligt på morgonen med mitt kaffe och surfar runt lite på nätet, får syn på denna bild av Roger van Vlaeminck och minns tillbaka till tiden då jag själv började cykla. Jag var 14 år och följde med några klasskompisar som då cyklade till en träning med Borås cykelamatörer, jag blev fast i sporten och cyklar fortfarande nu 36 år senare för samma klubb. Jag kommer ihåg en vinter då i början av min "karriär", vi var ett gäng ungdomar som med några ledare åkte till Köpenhamn för att kolla in 6-dagars på velodromen och självklart besöka en av de mer kända cykelbutikerna som fanns där. På den tiden fanns det inte mycket att hämta hemma i Sverige för den som ville ha häftiga cykelprylar.

Jag minns att vi gick & gick tills fötterna värkte för att komma till just denna speciella butik som skulle vara den allra bästa och mitt minne därifrån blev min allra första proffströja med tillhörande keps från just brooklyn stallet som Roger de Vlaeminck körde för.
Lyckan var total men den blev inte långvarig, senare på sommaren fick jag trots mina protester tröjan sönderklippt av sjukhuspersonalen då jag kom in med ambulans och brutet nyckelben, men det är en helt annan historia...

Roger de Vlaeminck in action...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback