Morgonträning...

Kl 0600 ringde klockan, snabbt upp och fixa lite kaffe utan frukost, sen iväg på cykeln kl 0700 för att först möta upp Per Anders, klubbkompisen som bor på en resort en mil härifrån.
Sedan vidare ner mot khao lak där vi mötte upp gänget från Siam biketours för att göra dom sällskap några timmar på deras dagsettapp upp mot kao sok nationalpark.

Jag och Per Anders körde på mountainbikes medan de 15 övriga hade racers, jag började prata med några av de andra och det visade sig att i gänget som mest bestod av motionärer så fanns det ändå några riktiga rävar. Förutom Martin Brot (arrangören) som är en av världens bästa H-50 cyklister på landsväg så var det en fd österikisk proffscyklist med, nu 47 år men mycket aktiv fortfarande och dessutom en tysk veteranmästare som hade de värsta ben jag någonsin sett på en cyklist.

Nu blev jag lite nervös över att jag hade valt mtb:n istället för racern, kan nog bli lite jobbigt idag tänkte jag men det började iallafall i lagom tempo, vi skulle passera ett mindre bergspass på vägen mot kao sok som jag kört innan och när vi närmade oss så placerade jag mig långt fram i gruppen och tänkte att nu biter jag i så länge det går.
Jag låg som andre man och tyckte det gick riktigt lätt uppför och efter ett tag när jag kände att nä nu drar jag på lite så fick jag mycket överraskande se krönet på backen bara några hundra meter fram, för sent för att sätta nån större press på de fyra som var kvar i tätgruppen fick jag iallafall med mig en mycket positiv känsla, så här lätt och snabbt har jag aldrig kört upp för denna backe förut.

De övriga var långt efter och vi tätgruppen fortsatte att köra på nerför berget och på platten nedanför rullar "ex proffset" upp jämsides och säger att han är mycket glad över att han kör på en racer och inte en mtb som mig.

Efter nyårsvilan känns kroppen fräsch, pulsen och benen svarar som de ska och det rossliga i hals/luftvägar har gett med sig, jag har ökat på dosen bricanyl mot astman och om det hela beror på det eller om det var något annat i kroppen vet jag inte men faktum är att nästan allt är i blommning här sen i början på dec så jag tror nog att jag fortsätter som jag gör nu för säkerhets skull.

Hur som helst är det skönt att känna lite positiva signaler i kroppen efter den månaden som varit.

Dagens pass blev ca 12 mil med några snabba stopp för vätskepåfyllning, och det behövs, det är varmt här nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback