Rapport brixen hillclimb...

Då var vi i mål en ny upplevelse rikare, efter en lång och ordentlig uppvärmning fick vi stå och frysa i startfållan i tolv graders värme i trettio minuter. Sedan gick starten och det var 110% från första sekund.

Det kändes bra hela loppet, benen svarade och pulsen låg konstant på tröskel, ändå räckte det bara till en 10:e plats av de 50 startande i H-50 klassen och 83:a totalt av ca 400 . Dom är grymma på att klättra här nere, 2:a och 3:a i totalen var H-40 gubbar!!!

Vi var ju ett gäng svenskar som startade idag och bäst gick det för junioren Robin Thyrstedt som vann sin klass och gick in som 12:a totalt, Åsa Erlandsson blev 3:a i damer elit, själv blev jag ju 10:a och Dick Samuelsson blev 28:a i H-40.

Det har varit ett mycket bra arrangemang, man lämnade sitt mobilnummer när man anmälde sig och jag hann knappt ur duschen innan jag fick mitt resultat via sms, imponerande...

Nu laddar vi om inför maraton loppet på lördag med att först köra delar av banan imorgon och sedan vila på fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback