Seger i Mjölby...

Det gick ju ganska bra trots allt, men ett tag trodde jag att loppet var över för min del. Ute på 2:a varvet så satsade jag 110% i ett av de mer snabbåkta partierna av banan och med full fart på cykeln satte jag pedalen i en sten och flög över styret, jag flög så länge att jag hann tänka att det här kommer göra ont, riktigt ont...

Jag landade på ryggen med cykeln över mig, spräckte hjälmen och stönande av smärta i ryggen reste jag mig upp, kollade över cykeln, satte fast bakhjulet som lossnat, sätter mig i sadeln och rullar iväg. Har oerhört ont i ryggen men jag vet att jag är i ledning och försöker köra på så gott det går, kollar bakåt hela tiden orolig att det ska komma någon men ser ingen, det tar väl ett halvt varv innan åkningen flyter på igen och jag börjar känna mig säker på segern och till slut går jag imål som 1:a ca 4 minuter före tvåan.

Nu nån timme efteråt i bilen är jag stel och öm i ryggen, svullen i ena fotknölen och allmänt ynklig, får väl ta det lugnt några dagar och slicka mina sår innan jag ger mig ut på hemmabanorna och tränar inför tävlingarna där om två veckor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback