Varv på varv på varv på....

Ja hur står man ut att cykla runt i tre timmar på en inomhus löparbana där ett varv är 180 meter.
Jodå det går ganska bra faktiskt, man får bryta ner det i delar och variera cyklingen lite. Första timmen är det ungdomsträning och idag kördes en "trappa" i form av 2,4,6,8,6,4,2 minuters intervaller, totalt var vi ca 30 pers som tränade idag och det bildas lite olika grupperingar under intervallerna. Då jag hade som plan att cykla tre timmar idag så valde jag att inte köra i den snabbaste gruppen utan höll igen lite under den inledande timmen. Under andra timmen som är för juniorer, elit och veteraner så körde vi 3x20 minuters tröskelintervaller och här valde jag att hänga på den snabba gruppen med raceråkarna Ove Nilsson, Mattias Brolin, Lucas Eriksson i spets, då jag cyklade mtb och de övriga racer så gick jag inte runt överdrivet mycket, höll mig mest bak i ledet men det räckte till bra för att få ett riktigt "gött" tröskelpass och när vi väl var färdiga så återstod bara 35 minuters nedrullning innan de tre timmarna var till ända.

Det är grymt bra att ha denna möjlighet att cykla inomhus under vintern, det är riktigt bra träning och betydligt roligare än trainer, åtminstånde när man vill ha lite längre pass, de korta och hårdaste passen kör jag fortfarande på trainer men med två kompletterande innepass på "velodromen" på två resp tre timmar så får jag ihop veckorna ganska bra ändå nu när förutsättningarna är som de är med snö & kyla.

Ännu en dag på jobbet ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback