Sprint träning...

Igår kväll var det dax för pro-tour igen, denna gång det vanliga 3 mils varvet med 4 spurter och 4 bergspris. Trots uppehåll och fint väder så blev vi inte fler än 40 cyklister denna kväll, jag ville inte slita ut mig allt för mycket inför Borlänge tävlingarna så jag bestämde mig för att cykla dit i lugnt tempo och sedan bara spurta på tre "platt" spurter för att sedan bara rulla runt och cykla hem igen.

Jag lyckades få till en 4:e och en 5:e plats i början av varvet, sedan rullade jag bara med tills det blev dax för den avslutande spurten, där fick jag fin hjälp av Parneryd som gjorde ett riktigt bra uppdrag åt mig, jag drog sedan själv igång spurten och höll nästan in över mållinjen men sista metrarna kom Ludvig Bengtsson (Falköping ck) upp och förbi efter att även han fått en fin rygg att gå på (nämligen min), men 2:a är väl helt OK ändå tycker jag.

Jag hade bra tryck i benen och känns det lika bra på sprinten i Borlänge nu på fredag så jäklar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback