En helg utan cykel, nästan...

I fredags eftermiddag tog vi husbilen till Ulricehamn och parkerade på den stora ställplatsen nere vid sjön och kallbadhuset, vi tog ut cyklarna ur garaget och gav oss iväg österut längs med sjön på den  gamla banvallen (numera en fin cykelled). Vi bara njutcyklade i det fina sensommarvädret och när vi var tillbaka vid bilen igen efter lite mer än en timme så lade vi oss på en filt nere vid sjön för lite afterbike i solskenet innan nästa aktivitet.

Under tiden Madde sedan njöt av en spa behandling i form av massage med heta stenar satt jag växelvis i bastun och ute på bryggan i solskenet och relaxade med en öl för att hålla vätskenivån konstant...

Kvällen avslutades sedan inne på restaurangen där vi båda åt en underbart god gös med smörstekta kantareller, potatis och rödvinsås.

Att ha en husbil är ju som att ha en stuga på hjul, vi står nästan alltid och fricampar vilket kräver att man bör vara självförsörjande vad gäller vatten & el för några dagar och nu sedan vi fick på solceller på taket så klarar vi oss hur bra som helst utan kontakt med civilisationen, det enda är ju vattnet men med 130 liter i tanken så klarar vi åtminstånde 4-5 dagar även om vi duschar båda två varje dag och det är ju helt OK ändå...

På morgonen dagen efter åkte vi vidare till husbilsmässan i Jönköping för att kolla in läget lite och glädjande nog så fann vi att den bilen vi har är helt perfekt för oss, det fanns inget som var bättre på årets mässa och det är ju alltid skönt att man är riktigt nöjd med sitt val, både vad gäller storlek och utrustning så är den perfekt för vårt ändamål.

Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har denna möjlighet att åka iväg när jag behöver det för jag har en väldigt rastlös själ som inte mår bra av att sitta instängt i ett hus eller lägenhet. När jag väl är hemma så är jag utomhus eller på verandan nästan jämt och på vintern när jag är i Thailand så är det ju uteslutande utomhus man befinner sig och med husbilen blir det ju också så, man åker oftast någonstans där det är utomhusaktiviteter som lockar.
Kallbadhuset i Ulricehamn...

Det var fler än vi som antagligen var på väg till mässan, jag räknade in över 30 husbilar på ställplatsen...

fin sensommarkväll

På vägen hem från mässan stannade vi till vid en sjö inte långt hemmifrån för att ta en övernattning med lite lägereld och korvgrillning. Det gäller att ta till vara på de sista tillfällena som ges för snart vänder det och då blir det inte lika roligt längre...

Grillbrasa utanför dörren vid strandkanten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback