Dan före race...

Jag försöker alltid komma iväg dagen före till ett race med husbilen. Det är skönt att kunna reka banan i lugn och ro och inte bara det, jag gillar husbilslivet och den frihet det ger och tar gärna minsta tillfälle som ges att åka iväg.

Ikväll är jag på plats i Kvänum där morgondagens tävling går, varvet har jag kört många gånger förut men det hindrade inte att det blev två varv till ikväll. Helt torrt i skogen och mycket fina förhållanden inför morgondagen.

Det är ett ovanligt kort race, bara ca 10 km vilket innebär ca 30 minuters åktid så det blir till att blåsa ur lungorna ordentligt inför veckans nästa utmaning som blir lite längre. Dalslands xc på lördag blir årets första långlopp och det ser jag med spänning fram emot då det är något helt annat än de race jag kört hittills.

Nu blir det lite god mat framför tv:n i husbilen och sedan lite kvällsmingel här utanför för att kolla in vilka som dykt upp ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback