Distans & protourpremiär...

Igår var det premiär för årets PRO tour och jag passade på att få ett bra distanspass i samband med kvällens drabbning.

Jag cyklade hemifrån lite tidigare på eftermiddagen och fick ihop 2.30 timmar innan starten kl 18.30 igårkväll. 
Årets första etapp bestod av ett varv på 48 km som skulle avverkas varav de första 40 km endast skulle vara social cykling för att alla skulle komma in i känslan av att cykla i en stor klunga igen efter vinterns uppehåll. 
Sista 8 km däremot var det fri fart och fullt race ända fram till mållinjen och det är mycket som står på spel, det var 4 olika tröjor som skulle delas ut och som det sedan ska kämpas om ända fram till i höst.

Från start var vi strax över 60 cyklister som gav oss iväg och först imål kom en grupp på ca 25 cyklister, där satt jag fint  med på min helstela MTB, jag satt högt upp hela tiden utan större problem men när de andra började spurta fick jag vika ner mig, att cykla fort går bra med MTB men spurta mot lvg cyklar är lite tuffare.

Sammanfattat fick jag ett riktigt bra distanspass på totalt 4,30 tim med en bra tempohöjare sista 15 minuterna och trots att det fortfarande inte "sprätter" i benen så känns ändå formen stabil och bra. Dessutom visade vågen i morse på 69,6 kg så allt går åt rätt håll, precis som planerat...

Över 60 cyklister slöt upp på premiären...

Nice kväll igår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback