Kort & hårt...

Det blev lite väl kort & hårt imorse på trainern. Jag tänkte köra 60 sekunders vo2max intervaller med 30 sekunders vila i block om 5 intervaller/block och med 3 minuters vila mellan varje block.

 Jag har aldrig kört denna varianten förut och gick helt klart ut alldeles för hårt, efter första blocket var jag helt slut  och efter två intervaller i andra blocket blev det tvärstopp i benen. På sikt har jag tänkt köra 20 intervaller, alltså 4 block men först får jag nog ge mig själv lite tid med att komma igång och vänja benen med denna typ av intervaller.

Jag kommer även köra dessa intervaller i grusbacken nere på gässlösa men då får vilan mellan intervallerna bli den tid det tar att snabbt rulla ner igen efter att vänt en minut upp i backen.

Efter en liten återhämtning blev det lite core & yoga också innan jag var nöjd med dagens insats...

Plankan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback