MC kort...

Jag kör så mycket vespa på vintern när jag är i Thailand så jag har blivit sugen på att ha en vespa här i Sverige också, problemet är ju bara att det fattas ett MC kort.
Igår tog jag min första dubbla körlektion och det gick strålande, imorgon ska jag öva på teknikbanan och sedan får vi se hur snabbt det går att få kortet, jag hoppas jag slipper ta fler lektioner förutom risk 1:an & 2:an då förstås...

Sedan har vi ju det här med teorin också men här har jag läst hela vintern i Thailand och gjort prov på nätet så det ska nog inte vara några problem.

Efter sista timmens hårdkörning på söndagens distanspass blev gårdagens träning endast ett lugnare återhämtningspass. Jag är fortfarande lite konstig i kroppen och osäker på om det är förkylning på gång eller allergierna som redan visar sig, då det inte är jätteallvarligt så kan jag ju åtminstone hålla igång så gott det går och avvakta utvecklingen. Idag försökte jag mig på ett lite hårdare tröskelpass utomhus, det blev 3 stycken 10 minutare på ett varv jag har här i närheten, jag brukar köra fler intervaller men jag ville känna lite försiktigt på kroppen och att halsen slemmade igen så fort jag ansträngde mig tyder väl på att det trots allt är min pollenallergi som visar sig. Samma visa varje vår/försommar, det är väl bara att medicinera och genomlida så gott det går. Medicinen lindrar ju lite men helt OK blir det inte förrän senare på sommaren tyvärr...

Får se om det blir en sån här eller en piaggio vespa PX150

Här har vi vespan, bägge är ju fräcka på sitt sätt men vespan får jag ju med mig bak på husbilen så det lutar nog åt en sådan när det blir dax...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback