Skogslek...

Idag var det dax att åka ut på tävlingsvarvet igen för lite skogslek med cykeln. Jag har ju en ny tävlingshojj i år och det är lite små detaljer som skiljer sig mot förra cykeln så det gäller att vänja sig med bl.a. bredare styre ( har inte bestämt om jag ska kapa ännu ), srams 11 delade växelsystem med bara en framklinga är också nytt för mig samt att man är ju lite ringrostig när det gäller att cykla i stök&bök och vad passar inte bättre då än BCA:s tävlingsvarv.

När man väl vant sig och tycker att det flyter på bra där då har man inga större problem någonannanstans heller...

Det blev 1 1/2 timme på varvet och jag cyklade lika många varv åt bägge hållen på banan, inte speciellt fort utan mest för att få in känslan i kroppen och känna på cykeln i sitt rätta element. Jag skrapade faktiskt i styret mot ett träd vid ett tillfälle och eventuellt får jag nog kapa någon cm på varje sida. Det är ändå nästan 15 cm bredare än på förra cykeln och det är kanske lite för mycket, vi får se när jag testat lite till...

Imorgon väntar en heldag i TV soffan, Paris Roubaix klassikernas klassiker får man ju inte missa men 2x20 min eller 4x10 min tröskel på trainern ska jag nog hinna med. Får väl ta det tidigt på förmiddagen innan det blir allt för spännande nere på kullerstenarna i Frankrike...

Solen tittade fram idag med trots prognoser om annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback