Träningstävling...

Idag har jag alltså varit nere i Varberg och provcyklat nästa helgs tävlingsbanor. Det började imorse med ett testvarv på lördagsbanan inkl ett antal försök i den stora "rockgarden" innan jag klarade rätt spårval, inte gick det fort men jag kom över iallafall.

Sedan blev det träningstävling 4 varv och vi var väl ca 25 cyklister i blandade åldrar som drog iväg, fick en hyfsad start som 3:e gubbe men ganska snart började jag bli passerad av ett flertal åkare och låg i en grupp om 5 man där jag åkte med på sista hjul och tyckte att det gick lugnt och fint ända tills Henke lord ökade farten. Henke gled iväg och jag orkade inte svara trots att det alldeles nyss kändes som om jag hade hur mycket krafter som helst ???

Gick i mål som etta av H-50 gubbarna och totalt vet jag inte vad jag blev men det viktiga idag var att få ett bra träningspass på en intensiv bana och så blev det verkligen, jag känner fortfarande att jag har en stabil grund men nu gäller det att växla tempo och få upp farten på benen igen. Banan var riktigt rolig och omväxlande men tyvärr passar den inte mig riktigt bra. Jag är för oteknisk när det blir så många snäva kurvor och igångdrag och får inte med mig farten ordentligt genom kurvorna, något jag måste träna på...

Efter en lunch och lite kaffe gav vi oss iväg till nästa bana, den som ska köras på söndag i trönninge. Nu var man ju lite trött så där körde vi bara ett varv för att kolla läget och den banan hade en helt annan karaktär. Mycket mer kuperad, några ställen med lera men också längre partier utan snäva kurvor där det gick att trampa på lite hårdare och jag ser nog mer fram emot detta race till helgen då jag tror banan passar mig bättre.

Nu ska jag bara försöka bli av med rivjärnet jag har i halsen, har hostat hela kvällen och det låter för jävligt i luftvägarna, inget kul alls...

Ett bra genrep i 20 graders värme...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback