På väg till VM i Lillehammer...

Efter cykelvasan som var mitt 4:e långlopp på 4:a helger plus bra träningar däremellan så var det läge att dra ner på det hårda cyklandet lite och invänta en liten formtopp till VM (förhoppningsvis)...

Efter några dagar långt ute i vildmarken med en vilodag, lite fiske och några lugna återhämtningspass så börjar det bli dax att sakta återvända till bebodda trakter igen. Jag har flyttat mig närmare Lillehammer men är fortfarande kvar på fjället och först på fredag morgon har jag tänkt att köra in på tävlingsområdet.

Väl på plats blir det till att nöta några varv på banan varje dag fram tills min start som är på måndag den 25:e och sedan får vi se vad formen räcker till. Jag har som sagt känt mig lite sliten sista tiden och det är väl inte så konstigt kanske med det hårda program som varit men förhoppningsvis får denna sista vecka med återhämtning lite fart på benen igen. 

Det sista jag såg var att det var 39 föranmälda i min klass så vi blir många som vill vara med högt upp i resultatlistan och med allt regnande och de ovanligt låga temperaturerna den sista tiden så kommer det bli ett riktigt tufft race på alla sätt om inte det snabbt blir sol och värme igen, vilket tyvärr inte prognosen visar...

Långt, långt bort har jag laddat batterierna...

I renarnas land...

Nyfångad öring till lunch...

Kommentarer
Postat av: Håkan Hjort

Bra uppladdning du haft :-)

Ja, regn får vi räkna med, fast det verkar inte bli några mängder, vilket är tur.

Såga att ni i H50 kör 3varv, dvs. max 21km.
Vi i H55 kör endast 2varv...kan bli stressigt i starten.

Vi syns
/Håkan

2014-08-20 @ 23:14:14
URL: http://www.niac-photo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback