VM banan i Lillehammer...

På väg från Rjukan till Sälen och cykelvasan bestämde vi oss för att köra högervarv norr om hardangervidda, tanken var att stanna till i haugastöl för att cykla en dag på den berömda rallarvägen som går upp mot flåm och vidare ner mot voss.

Nu blev det inte så då vädret svängde kraftigt och överraskade oss med ett kraftigt oväder & storm och en temperatur som inte inbjöd till någon som helst utomhusaktivitet, nu blir det istället anledning att återkomma en annan gång.

Istället blev det ett stopp i Lillehammer och provkörning av VM banan och jag måste säga att det var en av de tråkigaste MTB banor jag någonsin kört alla kategorier, inga direkta svårigheter och vid de ställen där det fanns A och B linjer så förlorade man inte allt för mycket tid på B linjen så det är ju bra för mig men va fan ska det vara så svårt att göra en rolig bana för. Det borde väl kunna vara både roligt, tufft och utslagsgivande samtidigt eller...

Ett tips till er som likt mig ska dit och tävla snart, heldämpad hoj med feta sulor och inte allt för mycket luft är mitt förslag...

På väg från Rjukan förbi forsen...

Lugnet före stormen...

7 grader & storm...

Ner i fjorden för lite lä...

Några timmars uppehåll innan nästa oväder...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback