Backintervaller...

Idag tänkte jag testa flåset lite i en av de få backar häromkring som är något att ha. Jag har inte kört speciellt hårda pass sedan jag kom hit förutom de två tävlingar då förstås. distanspassen har legat i zon ett till två och intervallerna mest i zon tre eller lågt i zon fyra.

Skynda långsamt har som sagt varit ledordet i december men idag var det dax att testa lite, jag har en riktigt tuff backe ca 30 minuter hemifrån och den tar ca 6,30 att köra om man kör på ordentligt. Jag tänkte köra fyra gånger men redan efter två började jag tveka på om jag skulle klara att hålla pulsen högt i zonen, det märktes att jag inte kört tuffa intervaller på länge för det sved bra i benen. Men jag bet ihop och genomförde alla fyra klättringarna hyfsat bra tycker jag, visst hade jag kanske velat komma in i zon fem lite mer men det kändes ändå ganska bra efteråt och som sagt... tids nog ska gränserna flyttas, skynda långsamt var det ju...

Dagens pulskurva, den sista peaken är en störning från något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback