Nya vänner...

Förra veckan blev jag stoppad av en bil när jag var ute och tränade, det var en lokal cyklist som sett mig på några tävlingar och undrade om vi inte kunde träna ihop vid något tillfälle, kul tyckte jag och fick hans nummer med löftet om att höra av mig.

Igår ringde jag och frågade om han inte var sugen på en distanspass tillsammans, jodå och han hade även några polare som ville hänga på så imorse var vi fyra pers som gav oss iväg med start hemma hos en av polarna i grannbyn en bit bort. Det visade sig att han hade en egen MTB bana hemma i djungeln runt huset där han bodde, jag var välkommen att återkomma och träna på banan närhelst jag ville och det tänker jag absolut göra så snart det går.
Dessutom visade det sig att gänget kände till ytterligare två MTB slingor i området, den ena nere i khao lak ca 20 km bort (ett varv på några km) och sedan en stigning i djungeln ca 19 km lång med avslutning högt upp i bergen där det är "kallt" sa dom. Detta berg ligger ca 30 km härifrån och man får cykla samma stig ner igen men det kvittar, det låter ju hur bra som helst och dom lovade att guida mig när jag känner mig sugen på en topptur...

Med ett gäng nyfunna cykelvänner och några nya äventyr att checka av på listan så får väl den här dagen sammanfattas som mycket bra. Och bra träning blev det också, två av killarna var ganska starka och då dom körde racer och jag MTB så fick jag allt ta i lite  mer än vanligt på dagens distansrunda, 3,10 effektiv tid stannade klockan på.

Imorgon rullar jag ner till khao lak och kör lite djungel MTB, med transportcykling dit och hem lär väl tiden bli runt tre timmar imorgon också...

Bra fart emellanåt...

"Selfiepinnen" var en bra julklapp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback