Panik...

Skulle byta bromsklossar fram på cykeln i eftermiddags, då lossnar kolven i bromsoket helt och hållet och oljan rinner ut. Vad gör man kl 17.00 en lördag dagen före ett race ute på landsbygden i Thailand. Jag slängde mig på moppen och drog iväg till grannbyn en mil bort där jag visste att det finns en cykelaffär med verkstad, som tur vad så hade dom fortfarande öppet och med lite hjälp från grannbutiken med språket så förstod dom problemet och försäkrade att om jag skyndade mig att hämta cykeln så skulle dom fixa till det hela.

Snabbt tillbaka igen och låna grannens bil, in med cykeln i bagaget och iväg, stressigt värre...

Med enkla medel fixade dom problemet och jag kunde till slut andas ut och förbereda mig för avfärden tidigt i morgon bitti, kl 05.00 bär det av ner till kok kloy där tävlingen går. Det var lite jobbigt en stund där...

Längst in i verkstaden...

På golvet sittandes på huk fixade dom oljepåfyllnaden utan problem...

En cool gubbe gled förbi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback