Seger igen...

Ja nu har jag iallafall kört ur skiten ur benen hoppas jag, kände mig fortfarande seg i kroppen imorse men pulsen svarade som den skulle så det var väl bara att stå på så gott det gick.

Varvet var 61 km med tre ordentliga stigningar, den första efter ca 14 km och på toppen där är vi tre man kvar av de ca 100 startande i H-50, jag, "lillen" och en tredje gubbe som jag fått lite förvarning om. Idag regnade det ganska kraftigt som omväxling till det normalt soliga och stabila vädret och thailändarna verkar vara lite fega i de slingriga och halautförskörningarna, detta drar jag fördel av och står på ganska bra utför efter det första berget.

Väl nere på platten igen är jag först ensam men efter en liten stund ansluter "lillen", den tredje gubben är borta för dagen. Jag kör på hårt och försöker få lite draghjälp av min kamrat men han är inte det minsta intresserad, det blir jag som får köra på och det gör jag, hårt...

I den andra stigningen släpper "lillen" en liten bit innan toppen och jag satsar ännu en gång utför, åskådarna står och skriker och viftar med armarna att jag ska sakta in innan de tvära serpentinkurvorna men jag har full koll på både vägbanan och cykeln och utökar min ledning. Nere på platten igen återstår ca halva loppet och nu är jag helt ensam, lägger mig några slag under mjölksyratröskeln och matar på och äntligen börjar det släppa lite i benen. Den sega känslan är som bortblåst och jag trycker på bra på tyngsta växeln och har ett bra driv framåt, sista stigningen är målbacken och jag kan ta den utan att stressa. Först imål och ännu en seger här nere vilket känns riktigt bra...

Nu blir det träning och umgänge med familjen som gäller några veckor framigenom så får vi se i januari vad nästa race blir...

Starten gick från klong kean pier, där turbåtarna ut till "James Bond Island" avgår. Bryggan på bilden är INTE piren...

Det var två poliser som kom lite sent till samlingen inför racet, hårda bud...

En av klubbarna lastar ur bussen...

Totalt ca 700 cyklister uppdelade i två klasser, MTB och Racer...

Här står vi på den riktiga piren ut i 
pang nga bukten...

Vinnartröja och pokal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback