Ändring i schemat...

Imorse bestämde jag mig för att byta ut det planerade 3x15 min tröskelpasset mot lite backintervaller, jag var ju oerhört nyfiken på att testa det lilla "berget" som jag hittade häromdagen.

Jag körde ju upp en gång när jag hittade backen och då tog det ca 10 minuter i ett lite halvjobbigt tempo så jag trodde väl att tiderna idag skulle hamna på ca 8 min/intervall och då skulle väl 4 stycken intervaller vara lagom tänkte jag.

Den första intervallen var jag uppe på 6 minuter med en puls en bra bit över syragränsen, den andra likaså men nu kände jag att jag nog gått ut lite för hårt för det sved bra i benen och jag flåsade desperat efter mer syre.

I den tredje intervallen kom jag ut lite i gruset på det brantaste partiet och bakhjulet spann loss och jag fick tvärstopp, det var bara att sätta i foten och starta om igen, orkade inte hålla i trycket som i dom första två och var uppe på 6,35. Den fjärde gick ännu tyngre och tiden blev 6,45 och trots att intervallerna tog lite kortare tid än vad jag beräknat så fick det definitivt räcka med fyra stycken idag och så får det bli i fortsättningen också. Backen är såpass brant och jobbig så den blir perfekt att köra fyra långa vo2/max intervaller i och återstående 6 veckor kommer innehålla ett backintervallpass/vecka.

Var uppe på toppen fyra ggr och hälsade på idag...

En liten "serpa"...

Här blev det stopp i gruset, jäkligt brant...

Tät djungel = mycket skugga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback