Bristningsgränsen...

Snart har mitt tålamod nått bristningsgränsen, sitter här med ett återkommande "problem" som måste lösas. Jag ska iväg på tävling till helgen igen och hyrbilen bokades för en stund senan, så långt inga problem. Men...återigen står jag inför utmaningen att få fram mer exakt information om hur, var & när...

Jag vet att racet går i chumphon ca 30 mil härifrån men staden är ganska stor och alla som letat efter en dåligt skyltad cykeltävling i Sverige vet hur frustrerande det kan vara. 
Här är det definitivt inte lättare, att det skulle vara skyltat kan man glömma och det finns ingen att fråga då ingen förstår vad du säger så det gäller att veta EXAKT vart du ska innan du åker iväg...

Ännu en gång har jag ett telefonnummer till någon som inte pratar engelska, jag åkte iväg och fixade en tolk som hjälpte mig att ringa och då visade det sig att han som svarade inget visste om tävlingen, men hans fru visste och hon kunde engelska men var inte hemma just nu. Jag fick hennes nr och åkte hem till mig igen och efter en stund så fick jag tag på henne och jovisst kunde hon "lite" engelska men jag märkte snart att det var väldigt lite hon förstod. Alla ledande frågor som kunde besvaras med ett yes blev just besvarade med ett yes... men när jag försökte få ett mer beskrivande svar om var, när & hur så förstod hon ingenting...

Det är väl bara att åka iväg igen och försöka få lite mer tolkhjälp så får vi se om jag får koll på läget tills ikväll kanske...

Dagens träning bestod av ett halvlångt distanspass på 2,45 tim med lätt spinn i 100 kadens för att rensa ur och mjuka upp benen efter det brutalt hårda backpasset igår, det kändes både i knäna och låren idag att jag tog i lite igår så det får nog även bli en massage lite senare.

Tålamodet hänger på en skör tråd just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback