Förberedelser...

Jag har ju fått en hel del förhandsinformation ang söndagens tävlingsbana från sådana som kört där förut, väldigt många korta men ordentligt branta både upp och nerförspartier på den delen av varvet där det går på skrå fram och tillbaka längs bergssidan samt att det också är extremt många tvära kurvor och väldigt få fartpartier. Dessutom blir det en bra höjdskillnad totalt per varv.

Detta har gjort att jag bestämt mig för att byta däck från mina hittills suveränt snabba Schwalbe thunderburt och istället har jag satt på Rocket Ron bak och Racing Ralph fram. Det verkar som att det är smartare att prioritera bra grepp både uppför och i utförslöpor samt i kurvor istället för snabba däck, snittfarten blir nog inte så hög misstänker jag men för säkerhets skull så har jag med mig mina Thunder Burt ifall jag vill byta tillbaka.

Det ska också bli intressant att se om vi har liknande referenser vad gällande extremt svår bana då jag fått rådet att jag absolut måste öva på banan dagen innan om jag ska ha någon chans.

Både spännande och lite nervöst så här dagarna innan loppet då jag inte är den mest tekniska och våghalsigaste cyklisten, inte på hemmaplan iallafall...

Nu ska jag väl slippa att sladda runt allt för mycket...

Ett "knixigt" 3 km varv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback