Nu är jag här...

Ja det ordnade sig till slut, jag fick tag på hon som kunde lite engelska och vi bestämde möte vid tesco lotus precis vid infarten till Chumphon. Jag stod och väntade tio minuter och sedan dök hon upp på en moppe och med cykelhjälm på huvet...

Först tog hon med mig till hennes man som visade sig vara en av de H-50 cyklister jag mött flera ggr under vintern och som vann "gubbaklassen" nu senast när jag vann i elitklassen. Det blev lite snack en stund med frugan som tolk och sedan visade dom mig vägen till banan så att jag fick provköra några varv.

Varvet är 6 km långt och jag kommer att köra i elitklassen imorgon vilket innebär 4 st varv. Det är ett tekniskt varv med mycket svängar fram och tillbaka och det är väldigt många korta upp & nerförs partier, mycket sten och lösgrus på den del av varvet som går i anslutning till just ett grustag och en hel del knixig singeltrack inne i riktig djungelmiljö. Jag tyckte det va jäkligt kul och ser fram emot att köra imorgon.

Efter baninspektionen var det dax för mat och självklart blev man bjuden på detta, det fanns inte en chans att jag fick betala för mig. Dom visade mig också till ett hotel i närheten an tävlingsplatsen där jag nu ligger och slappar lite, ett hotel i klass med vilket stadshotell som helst i Sverige men till priset av 125kr / natt inkl frukost...

Nu ska jag strax ut och kolla stan, äta lite mer och kanske ta en glass, vi hörs...

Hon var lätt att känna igen...

Fina singeltrackpartier i djungeln...

Snabbåkt parti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback