Rekordslakt...

"Gubben" med guldbenen, ja det är jag det, åtminstånde för tillfället iallafall...
Körde mina 3 x15 minuters tröskelintervaller imorse och jag märkte redan på första att det gick riktigt bra, passerade min 1:a referenspunkt med ca 30 sekunder tillgodo. Den andra intervallen gick ännu bättre och när jag kört 11.20 av den tredje och sista intervallen så passerade jag den punkt på banan där jag i 80% av alla gånger jag kört brukar vara färdig.

I vinter har det verkligen gått framåt och jag har passerat sista referenspunkten ett antal gånger på ca 13 minuter och en gång vilket är det tidigare rekordet har jag passerat på 12 minuter men nu idag alltså nytt rekord på 11.20...

För er som undrar så fortsätter jag självklart att köra färdigt varje 15 minuters intervall, referenspunkterna är något jag började med från början då jag inte var van att köra så långa intervaller och inte var så snabb. Det är kul att ha kvar dom som referens från år till år för att se om jag blir snabbare och det är ju även lättare att ha tre fasta punkter att komma ihåg än att flytta fram dom hela tiden. Jag ser ju att jag också kommer längre varje gång men behöver inte komma ihåg exakt hur mycket längre.

Fokuserad på fart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback