Sega ben idag...

3x15 minuter tröskel, 5 st 30 sekunders högkadensintervaller och en timmes "skarv" plus yoga,core & styrka när jag kom hem blev dagens dos av träning.

"Skarven" berodde på att jag mötte en Tysk cyklist nere i byn precis när jag avlutat mitt eget cykelpass, vi pratade några ord och han undrade om jag inte skulle med på en liten extra sväng, själv hade han kört en timme och skulle ha två timmar ytterligare innan han var nöjd. Så jag slog följe med honom en timme och när vi var tillbaka i min by igen så fortsatte han själv ner till khao lak där han bodde, man får passa på när chansen ges till lite sällskap.

Det börjar kännas lite segt i kroppen, passet idag gick jättebra men känslan är inte riktigt på topp och jag har väl bara väntat den senaste tiden på att det ska komma en svacka snart. Jag avslutade ju säsongen med en revbensskada som gjorde att jag fick en längre viloperiod än tänkt och jag hade bara varit igång ordentligt några veckor med träningen när jag kom hit. Sedan dess har det stadigt gått framåt och jag har nu haft en period på över tio veckor med en fantastisk känsla i kroppen. 

Om det ska komma en svacka så tror jag att nu är ett bra tillfälle, ta ett litet steg tillbaka och kämpa sig igenom några tyngre veckor för att sedan börja nästa upptrappning inför den svenska säsongen. Låter inte det som en bra plan...

Dagens sällskap en timme...

På väg genom "old" Takua pa...

Det var skönt att sitta en stund efter dagens runda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback