Januari månad...

Ja då var efter dagens pass Januari 2014 till ända, idag lyckades jag få med den före detta cyklisten Börje på en liten runda och helt avdankad är han väl inte efter allt skogsarbete han sysslat med sedan han lade hojjen på hyllan...

För min egen del blev det totalt 64 timmars träning i januari (inkl 7 vilodagar) och jag måste säga att de sista veckorna som bestått av nästan bara distansträning inte varit dom roligaste hittills. Det ska bli riktigt skönt och stimulerande att gå ner i tid nu i februari och börja fläska på med lite tröskel och vo2/max pass igen inkl lite nya varianter på intervaller än vad jag kört tidigare.

Jag har också hittat lite fler race att köra framigenom och det jag vet för tillfället är ett XC race den 9 februari, sedan har vi ännu ett XC race den 23 februari och slutligen ett XC race den 9 mars. Dom tävlingar jag kört hittills i vinter har ju varit långa "landsvägsrace" fast med MTB så nu ser jag fram emot lite riktig mountainbike som omväxling. Det racet som går nu närmast fick jag tips om vid den senaste tävlingen jag körde och då tittade han som förmedlade tipset på min stela gaffel och försäkrade mig om att till nästa race (dvs 9 februari) så var det nog bäst att sätta på dämpare om jag nu har någon annars får jag det tufft, det låter ju lovande...

Börje back on track...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback