Backträning...

Idag börjar bergen lite smått på touren och vad passar inte bättre då än att "lufta" min egen bergatröja som jag tog hem på khok kloy roadrace i Thailand i vintras. Jag började först med en tio minuters tröskelintervall för att få upp ångan lite och sedan körde jag 6 hårda backintervaller på BCA varvet. 

Det blev en liten test också att känna på den nymonterade 32 klingan som ska sitta på nu över de båda SM helgerna som följer och visst kändes det bättre att kunna spinna lite mer, det ska bli skönt att slippa bryta sig upp för de branta backarna som både XC och långlopps SM bjuder på.

Imorgon väntar ett lugnare pass och sedan två hårda intervallpass i början på nästa vecka innan jag är färdigladdad inför SM...

"Luftning av bergatröjan"...

Dagens lunch, aubergine gratäng med lite tacochips, sallad & crémefreshe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback