En sen rapport från SM XCO...

Inför gårdagens race fanns det tre solklara favoriter till pallen och en av dom var inte jag. Däremot var jag en av dom 3-4 stycken som "på pappret" kunde göra upp om 4:e platsen.

Man ska väl egentligen aldrig ge upp i förväg men Tommy, Atle & Benny på ett SM är svårslagna och banan var definitivt inte till min fördel även om den var väldigt rolig att köra. Jag körde "feglinjen" vid de två handbyggda
partierna men för övrigt fick jag till ett näst intill perfekt race.

Jag gick ut som 4:a och pendlade sedan mellan 4:e och 5:e plats några varv med full kontroll framåt innan jag kände att det var dax att öka farten. Jag fick direkt en lucka bakåt och kunde köra de sista två varven som klar 4:a. Tankarna innan start var ju att skulle det bli någon pallplats så krävdes det att någon av toppgubbarna skulle köra bort sig samtidigt som jag gjorde ett kanonlopp. Nu gjorde jag ett riktigt bra lopp men dom i täten körde stabilt som vanligt och jag är väldigt nöjd med min 4:e plats.

Nu har jag ett silver från sprinten och en 4:e plats från cross country, nästa söndag väntar långlopps SM och där har jag ännu en chans att ta medalj, åtminstånde "på pappret"...

Ut på sista varvet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback