Ny dag med nya möjligheter...

Igår var det en lång och nervös dag får jag säga, en sprinttävling håller på i stort sett en hel dag innan man är klar med finalerna så det gäller att kunna slappna av och ladda om mellan heaten.

I mitt tidskval kändes kroppen lite seg men jag fick 5:e bästa tid och gick vidare till eftermiddagens heat och väl där kändes det mycket bättre. Heaten är korta och extremt intensiva så det gäller att hålla igång benen mellan heaten genom att sitta på trainern och spinna runt på lätta växlar för att hålla igång cirkulationen, försöka återhämta sig lite och inte stummna till allt för mycket.
Detta innebär att trots kort tävlingstid så  blir det några timmars trampande ändå om man vill vara med i matchen.

Nu räckte det inte ända fram och jag lyckades inte försvara min seger från förra året men jag är ändå mycket glad och nöjd med ett silver. Nu är SM helgen räddad och jag kan köra mer avslappnat idag på XC loppet.

För övrigt så är allt på topp, roliga banor, bra arrangemang och skön stämning med mycket folk och ett väder som visar sig från sin allra bästa sida...

Starten i ett av ungdomsheaten...

Mitt finalheat strax efter start...

Ute på varvet...

Målgång...

Här får jag lite bra tips från en riktig sprintexpert, Alexandra Engen världsmästare och worldcup vinnare i sprint...

Pallen i H-50...

Pallen H-elit, 1:a Matthias Wengelin 2:a Emil Lindgren & 3:a Axel Lindh

Pallen D-elit, 1:a Jenny Rissveds 2:a Alexandra Engen & 3:a Kajsa Snihs 

Det smakar bra med medalj...

Mycket publik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback