Test av MTB SM XCO & XCE banor...

Jag och Madde har dragit iväg två dagar med husbilen till Axamo camping strax bortanför MTB SM banorna vid hallbystugan, tanken är att jag ska testa SM banorna och Madde ska njuta i solen.

Idag körde jag först tre varv på XC banan och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den faktiskt, hoppas ingen som inte behärskar tekniken till fullo dras med i tävlingshetsen och skadar sig allvarligt.

Tuffa banor är en sak men personligen tycker jag att om hinder och hopp är så svåra att majoriteten av startfälten i de olika klasser som ska köra där inte klarar av A-linjen, då är det för svårt. Jag vet inte om det bara är mig det är fel på men min glädje i att köra XC försvinner iallafall om jag måste ge bort 20-30 sekunder/varv bara för att jag inte vill slå ihjäl mig. 
Den glädje jag kände på cykeln i helgen när jag flög fram på de slingriga stigarna innan målgången på mörksuggan har förbytts till en olustig känsla...

Sprintbanan då, jo jag körde ett antal varv där också och den gillar jag skarpt. Det går att köra om i stort sett hela varvet och "stockhoppet" är inte livsfarligt. Den cyklist som tar det smidigt och snabbt gynnas men alla klarar att cykla där, snabbast sprintcyklist lär vinna och inte någon "stuntman", precis som det ska vara...

Äntligen lite semester...

Från en annan vinkel...

Fick några bra tips av Wengelin men det hjälper nog inte tyvärr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback