Been there done that...

Ja nu har jag varit i Söderköping, en mysig liten småstad med massa kaféer och glass som den stora turistmagneten. Glassrestaurangen som jag hört talas om och ville besöka var fullsatt när vi kom dit och kön utanför ringlade sig långt bort utmed staketet, jag fick nöja mig med en enkel "glassbåt" köpt ur luckan i väggen som dom som tur var hade.

Vi har också hunnit med den planerade cykelturen längs kanalen och nu efter lunchen känner vi att vi är klara här, nu kör vi vidare upp till lida friluftsområde och bygger läger inför helgens tävling. Vi har köpt med en säck ved och hoppas vi hittar en bra plats att ställa husbilen på, en plats där vi kan grilla & elda lite ikväll och som har lite mer vildmarkskänsla än Stadsparken i Söderköping...

Dagen började med en cykeltur längs Göta kanal...

Många båtar trots tidigt på säsongen...

Fullsatt glassrestaurang och lång kö utanför...

Fick köpa min "glassbåt" ur ett hål i väggen och äta på bryggan...

Madde fick en också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback