Brutalt jobbigt...

Då har jag varit iväg i Alingsås igen och testkört långloppsbanan för andra gången och jag säger då bara det, grymt jobbig bana...

Trots att jag inte körde på för fullt så tog jag helt slut ute på andra slingan, när stöket och dom extremt branta backarna avlöser varandra i ett så gäller det att ha krafter kvar och det hade jag inte idag. Det hade nog varit en bra ide med lite umarasport energi i flaskorna men tyvärr hade jag bara vatten och det räckte inte långt. 

Nu sitter jag här hemma med värk både i ryggen och ena knäet, det blir till att öka på coreträningen inför SM loppet så att jag pallar med påfrestningarna och sedan funderar jag allvarligt att köra med 32 klinga på tävlingen för att slippa bryta mig upp för dom värsta backarna. Jag har testat två tillfällen nu med 36 klinga och jag har visserligen tagit mig upp men det var nätt och jämt och det var både nu och förra helgen till priset av ett ont knä.

Eftersom den värsta delen av loppet är  andra halvan på andra och sista varvet då man är som tröttast så känns det smartare att kunna sitta och pinna i backarna mot slutet istället för att bryta sig upp. Att jag ev tappar lite "drag" på grusvägarna i början får jag leva med och faktum är att jag är helt övertygad om att loppet kommer avgöras för väldigt många de sista 15 km. Dom som inte orkar hålla fart där kommer inte att få en meter gratis, det blir tvärstopp om krafterna tar slut innan man är ända inne i mål bara så ni vet...

På väg ut på första slingan...

Olof kollar att alla är med...

Kommentarer
Postat av: Niclas

Såg dig och Alle mot slutet och du såg ju rätt pigg ut . Kul och jobbig bana ( glad amatör men kul ändå ) .

2014-06-22 @ 23:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback