Onsdagskväll = protour...

Det var längesedan jag var med och körde den lokala träningtävlingsserien "protour" som går varje onsdagskväll under sommarhalvåret. Antingen har jag varit upptagen med annat eller så har det regnat och regnar det så cyklar jag inte, basta!!!...

Men igår sken solen och jag hade inget annat för mig så jag cyklade ut till fristad  på min helstela allebike MTB, den är mitt substitut för en landsvägscykel i sommar då jag har mer nytta av två mountainbikes eftersom jag bara tävlar i den disciplinen.

Gårdagens upplägg var en klassisk spurtetapp med 4 plattspurter och 4 bergspris. Att spurta med en MTB och 32 klinga fram är väl inte så effektivt när alla andra kör racer men i ett par bergspris var jag med och stressade lite iallafall och totalt blev det en runda på 2 1/2 timme med några ordentliga pulshöjare under den timme protour varade.

Allt som allt ett mycket bra träningspass och formen känns kanon, äntligen känns ben, lungor och hjärta som det gjorde i vintras då jag hade en lång och stabil formtopp under min säsong i Thailand, det vore ju fint om jag kunde få till en 10-12 veckors period framigenom med samma fina känsla...

Alltid kul att få köra ihop med många andra emellanåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback