Racerapport lida loop...

Ja då har jag kört lida loop för första gången och en sak kan jag konstatera, det hade inte varit dumt med en fulldämpad hoj idag...

Jag fick en hyfsat bra start och kom iväg som 4:a i min klass, efter första varvningen låg jag fortfarande 4:a men nu började de tekniska sten & rot partierna avlösa varandra och först kom Peter Nilsson ikapp och förbi med sin nya heldämpade spezialized, strax därefter dök Benny Andersson upp på sin trek och inte där heller kunde jag följa tempot när dom två bara "flöt" iväg över stöket.

Peter försvann iväg men Benny åkte jag som en jojo efter, blev efter i stöket men kom enkelt ikapp på dom mer snabbåkta partierna och så höll det på ett tag tills dom snabbåkta partierna blev allt längre och det blev lättare för mig att hålla ett jämnare tempo.

Snart kom vår grupp ikapp Peter och vi tre Benny Peter och jag låg som 4:a, 5:a  & 6:a i H-50 klassen. Vi låg ihop med ett gäng andra i en liten grupp och körde på när Dennis Wahlqvist/allebike kommer åkandes i full fart bakifrån jagandes efter att haft strul med pyspunka. Den grupp som Dennis anför flyger förbi oss och jag hänger på.

Efter en stund vänder jag mig om och ser att ingen av de övriga i min förra grupp hängt på, det rullar på bra och snart är vi ikapp Lars från Tierp som ligger 3:a i min klass och helt plötsligt är jag med i kampen om pallplatserna.

Jag ligger i rygg på Lars och funderar på om jag ska attackera sista km eller vänta på spurten, det blir det sista alternativet men 500 meter från mål vurpar en cyklist i en kurva precis framför mig, Lars låg framför honom och fick en liten men tillräcklig lucka, jag jobbade ikapp i den sista backen innan målrakan men det kostade på lite för mycket och jag har inga krafter att spurta med, rullar över mållinjen som 4:a några sekunder efter Lars. En minut senare går Benny A imål och ytterligare en bit efter kommer Peter.

Suverän segrare blev ännu en gång Atle Hansen men på nästa race i cupen som är ränneslättsturen verkar det som att vi andra får chansen att slåss om den översta pallplatsen då Atle åker till Sydafrika för att köra långlopps VM.

Jag är nöjd med helgen och formen känns bättre och bättre hela tiden, nu väntar två veckors tävlingsuppehåll där jag ska lägga in en period med mycket grundträning/distans som en förberedelse och uppbyggnad inför juli och augusti som blir en tuff tävlingsperiod...

Fixar en eldstad vid campen...

Mysiga kvällar...

Tuff start uppför skidbacken...

Trött gubbe efter målgång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback