Äntligen...

Jag trodde aldrig att jag skulle säga äntligen när det ösregnar men idag när det första regnet på nästan fyra månader föll så jublade jag. 

Det är förvånansvärt vad grönt det är ute i naturen trots den långa torkan som har varit, det är bara min gräsmatta som är gul och jag gillar gröna gräsmattor så därför var ett ordentligt regnväder väldigt efterlängtat av mig. Speciellt då vi har ransonering på vattnet och inte får vattna gräsmattor.

Skillnaden när det regnar här jämfört med hemma är ju att oftast när det kommer nederbörd så är det i form av kortare skurar på eftermiddagen, så imorgonbitti blir det ett distanspass i solskenet igen.
Precis som vanligt...

Grönt och fint...

Inga tecken på torka...

Förutom i min gräsmatta då...

Yippeaaahh!!!...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback