Det är skillnad på värme och värme...

Det har varit en ganska behaglig värme här i vinter beroende på bristen av nederbörd, varmt men torrt...

Men efter gårdagens regn så är det en helt annan fuktighet i luften, inte varmare men väldigt klibbigt och det räcker att man reser sig ur stolen för att svetten ska börja rinna längs ryggen. Det verkar också som att det ska bli lite eftermiddagsskurar under veckan som kommer så det får jag väl leva med om jag nu vill ha en grön gräsmatta, det och det faktum att myggen helt plötsligt vaknat...

Det är också dax att börja tömma kyl och frys på mat och ikväll blev det lite rester blandat med godsaker från marknaden. Jag hade lite parmaskinka, sallad och några ostar sedan tidigare och efter att ha kompletterat med lite nylagade samosa och en våffla !!! så blev det en helt ok middag.

Nu ska jag se på film och unna mig en hemmagjord Irish coffe, det är ju vilodag imorgon...

Först ett besök på marknaden för lite kompletteringar...

Jag var ju tvungen att provsmaka våfflan innan jag fotade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback