Ett bra avslut...

Förmiddagen har jag ju redan skrivit om och eftermiddagen blev inte sämre den. Efter att packat färdigt det mesta och gjort helt klart i huset blev jag bjuden på eftermiddagsfika hos en av mina grannar på området, det serverades våfflor våffeldagen till ära och vi var flera inbjudna som fick njuta av nygräddade våfflor med grädde & sylt. Mycket gott och trevligt...

Efter det tog jag moppen först upp till byn för att hämta två halvkilospaket med hemmagjord masaman & paenang currypasta (som jag ska ta med hem till Sverige) hos en "grönsakstant" jag brukar handla av och sedan ner till stranden för att ta mig en sista massage innan hemresan och därefter ett sista dopp i havet. 
Massagen var efterlängtad då jag inte tagit någon sedan jag vurpade och slog mig alldeles mörbultad, men nu känns det bra i kroppen och idag var det skönt att äntligen få en genomkörare igen.

Efter massagen och badet tog jag mig en öl, satte mig i sanden och njöt av solnedgången och känslan av att bara vara...

En sista middag nere i byn har jag också hunnit med och sagt hejdå till alla grannar och vänner här är gjort, nu väntar några timmars sömn och inatt 03.30 bär det av mot flygplatsen. 

Ett dygns resande och några dagars acklimatisering sedan är det april och nästa kapitel börjar...

Våffelkalas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback