Mörbultad...

Vaknade imorse och kände mig allmänt mörbultad, inte har jag sovit speciellt bra heller då jag bara kunnat ligga platt på rygg. 

Idag var sista chansen för mig att återigen träffa Martin på Siam biketours och säga hej då för denna säsongen, så trots race igår och mörbultad kropp steg jag upp kl 0600 för att hinna med min obligatoriska kopp kaffe innan jag gav mig iväg söderut mot khao lak för att möta upp gänget.

Efter en timmes cykling var jag nere och mötte dom vid hotellet och vi gav oss iväg i samlad trupp söderut mot Phuket, det visar sig att Martin har med sig en kompis från switzerland, en viss Mr Sven Montgomery. Ett fd proffs med en hyfsad meritlista från slutet av nittiotalet och början av milleniumskiftet och som efter en allvarlig vurpa aldrig riktigt kom tillbaka. Han jobbar nu inom sitt nationella förbund och som cykelkommentator på tv.

Jag cyklar som vanligt med dom ytterligare en timme söderut innan jag tar ett fikastopp för att fylla på depåerna lite inför mina två timmar tillbaka hem igen, ett fyra timmars lugnt och fint distanspass så här dagen efter race och vurpa, det gäller att inte stelna till liksom...

På vägen hem stannar jag snabbt till på ett apotek i khao lak och köper lite antibiotisk créme att smörja på mitt skrapsår på armbågen som inte ser så frächt ut, jag har tvättat med sprit flera ggr men här i värmen så gäller det att vara försiktig med sår och om inte salvan hjälper på några dagar så skulle jag komma tillbaka för att få en riktig antibiotikakur.

Imorgon blir det iallafall en vilodag och då ska vi iväg ett gäng gubbar från byn och skjuta pistol på en skjutbana här i närheten, det ska bli kul.

Martin Brot & Sven Montgomery.

Fikastopp.


En tub salva från Apoteket 10kr, även medicin är billig här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback