På plats i patong...

Ja det var inga problem att hitta hit, extremt bra skyltat tyder på ett stort och bra organiserat arrangemang. Jag hittade ett hotel bara 100 meter från start & mål så det här är ju lika bra som med husbilen därhemma på sommaren.

Halva hotellet bebos av cyklister och som vanligt så hejjar dom och är mycket trevliga, en del känner igen mig sen tidigare i vinter och undrar om jag tänker vinna imorgon också...

Jag har varit ute och kört två varv på banan och den var väldigt knixig men inte så svår som jag väntat mig. Däremot är det oerhört svårt att få nåt flyt i åkningen då i stort sett ingen fartsträcka är längre än 20 meter och efter en tvär 180 gradare hinner man ju inte ta många tramptag på 20 meter innan det är dax att knyta knut på sig själv i nästa sväng igen. Men det är ju lika för alla så det gäller väl bara att köra på lätta växlar hela varvet och pinna på...

Det som kommer bli svårast imorgon blir dels värmen, det är ca 35 grader på dagen och banan bjuder inte på någon fartvind som svalkar direkt. Luften står helt stilla längs bergssidan där vi kör och sedan har vi också punkteringsrisken, det var oerhört mycket glas i banan och jag är verkligen glad att jag bytte till lite grövre däck, ju tjockare gummi desto bättre tror jag.

Jag har fortfarande inte bestämmt
mig vilken klass det blir imorgon, vet inte säkert om det är ett uci race men en annan tanke har slagit mig efter att jag sett startordningen. Om jag nu vill ha bra träning så hinner jag faktiskt först starta och köra färdigt H-40 för att sedan få ca en timmes paus innan H-50 startar, det vore ju nåt...

Jag trodde ju inte att det fanns tävlingsklass för H-50 men det gjorde det, alla B klasserna som normalt är sportklasser kör ett startheat ihop och där ingår H-50 som tävlingsklass, dessutom med en kortare bana och bara tre varv. Ja vi får se imorgon hur det blir...

Bra skyltat...

Coola kids...

Mellanmål, pizza & chokladmjölk...

Inga pistoler på hotellet ???

Man kan använda en talfläkt till mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback