Vilodag = arbetsdag...

Jag har lite jobb att göra som jag skjutit framför mig ett tag, har ju haft så mycket att göra...

Så idag när det var vila från träning tänkte jag få jobbat undan lite så att jag kan slappna av sista veckan utan att känna nån stress. Det är ju tropiskt/fuktigt klimat här året om och när jag stänger igen huset för säsongen och vi inte kommer tillbaka förrän i december så kan det först kännas en liten "instängd" lukt innan fått vädrat ut ordentligt.

Denna resa hade jag med mig fönsterventiler hemifrån och imorse började jag borra upp hål och montera in dessa ventiler för att bättra på luftcirkulationen när huset är stängt.

All köksinredning och alla dörrar & fönster i huset är av trä och även här måste jag förebygga fuktproblem så det blev till att gå över allt trä i huset med teakolja.

Nu är kl 14.30 och jag är helt slut, tröttare än när jag cyklat halva dagen.
Det kan inte vara nyttigt att jobba så hårt...

Började med att montera fönsterventiler imorse...

Sedan skulle alla skåp & luckor oljas in...

Alla fönster, dörrar & skjutpartier också...

En snabb lunch uppe i byn, jag har en handfull favoritställen där jag äter för under en tia, detta var på en av dessa restauranger...

Och nu är jag trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback