Borlänge tour etapp 3...

Dagens etapp var ett kort criterium, 3x3,5 km innebar en tävlingstid på ca 30 minuter och då är det full fart från start som gäller. Det känns bättre och bättre varje dag nu efter en månad fylld med problem, pulsen och benen svarar när jag tar i och jag kan köra på ordentligt även när det svider i benen.

Det saknas fortfarande lite till toppformen av förklarliga skäl men känslan är tillbaka och idag krigade jag riktigt starkt mot de gubbar som har kört ifrån mig stort tidigare i vår. Jag blev 7:a i mål idag och 7:a totalt men att äntligen fått tävla med en riktigt skön känsla i kroppen har varit viktigare än placeringar denna helg och nu ser jag verkligen fram mot kommande två helgers långlopp i Falun och Stockholm.

Efter helgen har jag också förstått att det antagligen varit för lite energi som varit den största orsaken till en tung vårmånad, luften i Borlänge var full av pollen och visserligen kände jag av detta lite men att jag började äta betydligt mer efter förra helgen tror jag är en stor anledning till att kroppen börjar "vakna till" igen och fungera som den ska.

Nu ska jag fortsätta på samma spår så ska vi se om jag inte kan toppa formen lite framöver...

Det gick fort idag...

Nu packar vi ihop för denna gång men platsen är redan bokad till nästa år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback