Det slutgiltiga testet...

Jag har ju testat umarasports energiprodukter några veckor nu och trots att jag haft problem med pollen och resultaten inte riktigt blivit vad jag hoppats på så har jag ändå känt att den kapacitet jag haft har jag orkat hålla ända in i mål, jag har inte tröttnat under racen utan haft ork kvar ända in i mål. På Dalslands XC långlopp nu senast var det enbart allergier som ställde till det, jag underpresterade redan från första kilometer men den energin jag hade och tillförde under loppet räckte gott och väl för att jag inte skulle tröttna in mot slutet.

Nu står billingeracet på tur och det är väl nu som det ska bli riktigt intressant att se hur kroppen orkar hela sträckan. En bra tid i helgen för mig innebär ca 1,30 tim längre tävling än Dalsland och jag har aldrig kört billingen förut utan att gå tom på energi och vara helt slutkörd med krampkänningar i mål.

I och med sammansättningen av kolhydrater från olika källor i umara sport kommer kroppen att kunna ta upp dubbelt så mycket energi än tidigare. 

Fullständig information om produkterna med länkar till forskning inom området finns på http://umarasports.com




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback